기타

[필수패턴 38] I just wanted to ~ (나는 단지 ~하고 싶었어.)

대구해송 2017. 4. 16. 19:23

[필수패턴 38] I just wanted to ~ (나는 단지 ~하고 싶었어.)
영화를 보거나 친구들과 대화에서 자주 등장하는 패턴이
I just wnated to...이다.

I just wanted to be alone.  나는 단지 혼자 있고 싶었어.
I just wanted to go home.  나는 단지 집에 가고 싶었어.
I just wanted to hear you say it.  나는 단지 네게 그것을 듣고 싶었어.
I just wanted to see you again.  나는 단지 널 다시 보고 싶었어.
I just wanted to know he truth.  나는 단지 진실을 알고 싶었어.
패턴으로 대화하기 >>
A: Why are you here?  여긴 웬일이야?
B: I just wanted to see you again.  그냥 네가 다시 보고 싶어져서.

A: Where'd you go?  어디 갔었어?
B: I just wanted to get my coat.  그냥 내 코트를 가지러 갔을 뿐이야.